Klachtenregeling

VZI doet er alles aan om de zorg naar tevredenheid te leveren, maar er kan altijd iets misgaan. Het kan gebeuren dat u als cliënt, familie of belanghebbende niet tevreden bent over de zorg, dienstverlening of over de manier waarop u bent bejegend. Als dit bij u het geval is, horen wij het graag. Een klacht zien wij bij VZI ook liever als een advies om de kwaliteit van zorg- en dienstverlening te verbeteren. De eerste stap die u kunt ondernemen bij een klacht is het bespreekbaar maken bij de zorg coördinator of de wijkverpleegkundige van onze organisatie. U kunt de klacht ook per mail zenden naar info@vzirijnmond.nl. In de meeste gevallen worden zaken snel opgelost en misverstanden opgehelderd. U krijgt binnen 4 weken een schriftelijke reactie over de klacht en de te nemen maatregel. Komt u er samen niet uit? Dan kunt u een officiële klacht indienen door onze klachtenprocedure te volgen. Wij hebben zowel onze klachtenregeling als geschillenregeling ondergebracht bij de onafhankelijke Klachtenportaal Zorg.

De klachtenfunctionaris is objectief en kan u informeren over de klachtenafhandeling binnen VZI. De functionaris kan u bijstaan bij het formuleren van een klacht en het onderzoeken van de mogelijkheden om tot een oplossing te komen.

U kunt contact opnemen met de klachtenfunctionaris via info@klachtenportaalzorg.nl of u kunt via www.klachtenportaalzorg.nl het klachtenformulier invullen. In uw zorgdossier vindt u alle informatie over Klachtenportaal Zorg terug. U krijgt binnen 6 weken een schriftelijke oordeel over de klacht en de te nemen maatregel. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het klachten reglement op de website van Klachtenportaal Zorg.